Одним із основних аспектів запровадження цього законопроекту автор, уродженець Звенигородщини, народний депутат Анатолій Гриценко називає вік учнів, адже, на його думку, в 17 років багато школярів змушені будуть своїх дітей няньчити, а не в школу ходити.
Міністерство освіти і науки України виступило з критикою проекту. На думку управлінців, повернення до десятирічки спричинить таке:
– міжнародна спільнота не визнаватиме атестатів про середню та дипломів про вищу освіту, оскільки це є порушенням рекомендацій ЮНЕСКО про мінімальний 12-річний термін здобуття середньої освіти;
– витрачено 1,5 млрд грн. на підручники. Для їх заміни необхідно ще більше коштів платників податків;
– понад 100 тисяч учителів автоматично стануть безробітними.
Крім цього, дванадцятирічний термін навчання зберіг здоров’я дітей, унормував навчальне навантаження, дозволив запровадити п’ятиденний навчальний тиждень, а десятирічка передбачатиме повернення до шестиденного навчання, що загрожує здоров’ю школярів.
Начальник ГУ освіти і науки України Черкаської облдержадміністрації Олена Фещенко:
– Для того, щоб ефективно реформувати освіту, потрібно знати цю галузь. На мою думку, 11-річна система освіти задовольняла і школярів, і вчителів. Навантаження на дітей було розподілено рівномірно і створені нормальні умови для навчання. А от що стосується 12-бальної системи оцінювання, то я була категорично проти ще на самому початку її введення. Адже п’ятибальна система чітко оцінює рівень знань, а 12-бальна розмито, вона приховує низький рівень освіченості.
Директор Першої гімназії міста Черкаси Сергій Саєнко:
– Термін навчання 12 років – це світова тенденція. Взагалі, на мою думку, суть не в терміні навчання, а в самій системі. Наприклад, в Румунії взагалі школу закінчують в 20 років. Але завдяки тому, що вони об’єднали старшу школу з профучилищами, діти отримують не лише атестат, а й певні професійні здібності. Якщо зараз впровадити десятирічку, то це на декілька років створить хаос в українській освіті. Тепер потрібно буде друкувати нові підручники, таким чином діти можуть втратити якісь знання. Стосовно впровадження п’ятибальної системи, то тут я категорично проти. Згадайте, чи є така оцінка як одиниця. Її ніколи не ставили, взагалі система не відображає реальних знань учнів. Але й 12-бальною системою можна спекулювати, і отримавши "1", згодом виправити оцінку на кращу, лише домалювавши бал.
Наталя Вовк, учениця 11 кл., призер декількох обласних олімпіад:
– Школярі встигають пройти навчальну програму і за 10 років, тому впровадження 12-річного терміну навчання вважаю недоцільним. Таким чином шкільну програму розтягнули, багато повторів, а дорогоцінний час втрачається. От, наприклад, мені поталанило закінчити школу в цьому році, то на дванадцятирічку я не потрапила. Хочу навчатись на лікаря, тобто університет закінчу років у 25, а якби я навчалась 12 років у школі, то професію я б здобула років у 26. А що робити з сім’єю? Адже час може бути втрачено.
Олена Чубукіна, учениця 10 кл., учасниця обласних олімпіад:
– Мої друзі, які будуть навчатись 12 років, втрачають рік. Думаю, краще повернути стару систему. А щодо балів, то 12-бальна система спонукає до роботи, а п’ятибальна звужує можливості. Тому також хотіла б навчатись за 12-бальною системою.
Комментариев нет:
Отправить комментарий